MUZYKA DOBRA NA KONCENTRACJĘ?

grudnia 09, 2018


Muzyka może pomagać, ale i przeszkadzać - wszystko zależy indywidualnie od każdego z nas. 


Może łagodzić stres, podnosić koncentrację - może, ale nie musi!

Jeszcze kilka lat temu mówiono o efekcie Mozarta. Twierdzono, że efektywność podczas nauki mogą podnieść utwory muzyki klasycznej czy barakowej, zwłaszcza tytułowego kompozytora. 

Muzyka instrumentalna czy jednak ta zawierająca słowa? Nie sposób jednoznacznie stwierdzić, tak jak czy słuchanie jej pomaga czy raczej przeszkadza. Słowa w języku, który rozumiemy mogą przeszkodzić, bo "przeskakiwać" będziemy między słowami wokalisty, a tekstem, który opracowujemy - nie u każdego tak będzie, podejście jest INDYWIDUALNE. Trzeba sprawdzić i przekonać się!


Możemy postawić na Mozarta, ale i na soundtrack z ulubionego filmu czy "gotowca", którym okazać się mogą playlisty proponowane przez Spotify (na przykład, jak te poniżej) czy inną platformą streamingową. Muzyka ma pomóc, więc odnajdźmy taką przy której będziemy mogli się w pełni skoncentrować!





JA VS MUZYKA 
Wiem, że muzyka wcale nie musi przeszkadzać w nauce, a wystarczy ją jedynie odpowiednio dobrać - w moim przypadku się nie sprawdziło i już raczej nie sprawdzi. Nie zamykając się na nic, próbowałem zarówno podczas nauki słuchać muzyki instrumentalnej, jak i tej z teksem - żadna nie spełniła swojej roli, nie potrafiłem w zupełności się skupić, bo koncentrowałem się na melodii czy tekście, a nie materiale, którego miałem się na uczyć. Niestety, ale jestem osobą, której podczas czytania książki przeszkadza tykanie zegara i wyciąga z niego baterię, więc wcale nie jestem zdziwiony, że muzyka nie zadziałała. 

CO MYŚLISZ?

0 komentarzy